Hidrolik ünite sistemi belli süreler zarfında bakım gerektirmektedir. Yetkili servisler aracılığı ile yıllık bakımları yapılmalıdır. Sistemin verimliliği ve sürekliliği açısından bakım önemlidir.
Road blocker sistemleri her türlü access kontrol sistemleri ile tam uyumlu çalışmaktadır. Uzaktan kumanda, buton, plaka tanıma sistemi, ogs geçiş sistemi, ücretli otopark otomasyonu, araç altı tarama, uzaktan izleme ve kontrol, kartlı geçiş vb. kontrol sistemleri ile çalıştırılabilmektedir. Sistem istendiği taktirde opsiyonel olarak PLC kontrol sistemi bağlanabilir.
Road blockerlar standart olarak H.50 cm ila H.100 cm arası ölçülerde değişik modellerde üretilmektedir. Şartnamelere göre özel ölçülerde ve şekillerde üretim yapılabilmektedir.
Road blocker'ın açma ve kapama hızları standart olarak ortalama 4-6 sn arasında değişkenlik gösterir. Terör olaylarına karşı opsiyonel olarak açma ve kapama hızları, road blocker ölçülerine bağlı 1 saniye yapılabilmektedir.
Elektrik Kesintisi; Road blocker elektrik kesintilerinde manuel el pompası sayesinde yol geçişe açılır. İstenildiği taktirde opsiyonel olarak hem açma hemde kapama yapılabilir.
Geçiş Güvenliği; Sürücülerin araçları ile güvenli bir şekilde giriş çıkışlarının yapılabilmesi için trafik lambası ve senkronizasyonlu bariyer sistemi ile sağlanmaktadır. Güvenli geçişlerde giriş ve çıkış yönlerine loop dedektör döşenerek araçların ve sürücülerin güvenliği sağlanır.
White Rose Ar-Ge bölümünün yapmış oldugu K12 Çarpışma ( crash test ) testi 17.05.2008 tarihinde Karaman Organize Sanayi bölgesi White Rose'a tahsis edilmiş test alanında Noter ve Mühendisler huzurunda K12 Normlarına uygun yapılmıştır. Çarpışma (crash test) öncesi Mühendisler Odası tarafindan tahsis edilen iki Mühendis, aracın modifiyesiz olduğu ve sadece hız kazanması için aks millerinin söküldüğü Noter ile birlikte tesbit edilmiştir. 45 derece eğimli rampadan çalışır durumda bırakılan 79 model Ford Marka kamyon'un kasasına 2900 kg. ağırlık konularak kamyonun ağırlığı 7500 kg'a çıkartılmıştır. 88 km. hıza ulaşan araç çarpma anında 50 ton'luk bir baskı uygulayarak Road Blocker'a çarpmıştır ve blocker çarpışma sonucu görevini yapmış aracı parçalayarak aracın hedefine ulaşmasına engel olmuştur. Yukarıdaki veriler Noter tarafından resmi olarak belgelenmiştir.
Araçta hasar gören kısımlar:
Motor, şanzuman ve şaft parçalanarak yere düşmüştur. Direksiyon kutusu ve mili egilerek iş görmez hale gelmiştir. Kupa parçalanarak yere çakılmıştır. Şaseler egilmiş bir tarafın makas bağlantıları yerinden kopmuştur. Ön tekerlekler egilerek kasaya yaslanmıştır.